19 mai 2013

RABARBRISIIRUP

Allkirjeldatud siirup oli tehtud kohe tarbimiseks; kes tahab säilitada, võib-olla tuleb kuumutamisele rohkem tähelepanu pöörata (et pärast nõrutamist pudelid natukeseks ahju?).

1,6 kg peeneks lõigutud rabarbrivarsi (mul oli 5 jämedat)
1,0 kg suhkrut
sidrunikoort
(võib ka koos sidruniga, mul olid mõned sidruni otsad koos koorega, mis viilutamisel üle jäävad)

1 liitrile siirupile on paras lisada 8 – 9 liitrit vett, saab ämbritäie morssi.

* * *

  • Peenestatud rabarber panna kihiti suhkruga mittemetallist kaussi. Lasta seista, kuni suhkur sulab (põhjas kiht ei taha päris ise sulada, siis võib natuke enne kuumutamist segada). Mul seisis tõmmis umbes 12 tundi.
  • Kuumutada nõrgal kuumusel. Ma keetsin ka mõne minuti.
  • Segada läbi, jätta „kompott“ jahtuma.
  • Panna tihedale jõhvsõelale nõrguma.

Mina sain tulemuseks 1,25 liitrit siirupit ja ligi 1 liitri džemmi.

Džemm sobib hästi koogi peale või saiaga söömiseks, mannavahu tegemiseks, mis iganes. Kindlasti ka külmutamiseks, kellel sügavkülmas rohkem ruumi. Sidrunikoored korjasin enne seisma jätmist välja (sõin kohe ära:), et džemm mõruks ei läheks.

Head nautimist!

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar